måndag 20 april 2009

Jag börjar komma igång så smått

Hej igen.
Det var ett tag sen jag skrev. Har inte tränat ordentligt på över 2 veckor men jag tror vändningen kom idag. För några veckor sedan när jag skulle köra ett pumppass så orkade jag ingenting och jag kunde inte fatta varför. Blev helt trött, kände mig svag och orkade inte träna. Fattade inte vad som hänt. Nu efteråt så var tecknen ganska tydliga. Vätskebrist. Har ju börjat springa och cykla en hel del och då kräver kroppen mer vatten. Så klart. Men jag fyllde inte på ordentligt och kroppen sa till slut ifrån. Tog mig ett tag att fatta att det var just avsaknad av vätska som gjorde mig så svag. Var ju inte direkt törstig. Nu dricker jag mycket mer vatten varje dag men säkert inte så mycket som jag behöver men känner mig mycket bättre. Sprang idag. Bara i 15 min men tänker ta det väldigt lugnt nu i början för att känna efter hur det känns och hur jag mår. Men känns skönt att vara igång igen.

Till middag gjorde vi en jättegod bulgursallad. Jätteenkel och jättegott.
Kokar fullkornsbulgur och några ägg som jag skivar. I salladen hade vi idag majs, avokado, fetaost, tomater, lök, ruccola, spenat och olivolja.

2 kommentarer:

  1. Gôtt att du kommit igång igen mannen!

    SvaraRadera
  2. Jag har cyklat 48 mil sedan du skrev sist. Fortsätt skriva, TIA!

    SvaraRadera