fredag 13 mars 2009

Idag är det fredag. Träna eller inte träna. Det är frågan.

Igår var jag tvungen att vila. Onsdagens heroiska femkilometerslopp tog hårdare på kroppen än vad jag räknat med. Vaderna och ljumskarna är ömma fortfarande. Jag var så trött när jag var klar att min enda tanke var att få komma hem så jag glömde helt att stretcha. Det kommer jag inte glömma fler gånger. Jag har också fått tipset att ta det lite lugnare nu i början och det tipset har jag tagit till mig. I alla fall när det gäller löpträningen. Men samtidigt närmar sig den 7 juni med stormsteg och när man är så trött efter 5 km så blir jag lätt ångestfylld när jag vet att simning och cykling ska göras innan jag ens påbörjar löpningen. Har hört att intervallträning ska göra susen för konditionen så det måste jag prova så fort jag kan gå ordentligt igen. Ikväll blir det förhoppningsvis ryggträning på gymmet.

1 kommentar:

  1. Bra vecka! och alltid bra att villa när man känner att kroppen säger till!
    Kör hård!
    /Iserman

    SvaraRadera