onsdag 4 mars 2009

Mål för 2010. Vasaloppet.

Så får det bli. Jag ska åka Vasaloppet. 9 mil på skidor.

Sist jag åkte längdskidor var någon gång på lågstadiet tror jag. Idén att åka Vasaloppet har egentligen aldrig funnits men i söndags när jag såg en man som åkte sitt 54:e Vasalopp, i rad och vänner och kollegor som klarat av det. Då bestämde jag mig att jag också ska klara av det.

Jag ringde min pappa och sa att jag nästa år ska åka de 9 milen mellan Sälen och Mora. Nu ska min pappa också åka Vasaloppet 2010. Min lillebror ska däremot tänka på saken.

Min farfar hann med 5 Vasalopp. Det första åkte han 1967. Han var 60 år när han åkte sitt första Vasalopp och hans bästa tid blev 7 timmar och 35 minuter. Om man tänker på hans ålder och den utrustning man hade för 32 år sedan så inser man vilken otrolig bedrift det var. Att bara ta sig i mål tycker jag är en fantastisk bedrift. Det tänker alltså jag göra första söndagen i mars nästa år. Jag som inte ens tycker om blåbärssoppa.

Min farfar på sitt första Vasalopp.

1 kommentar:

  1. Du skulle ju kunna ha som målsättning att försöka tangera eller rent av slå din farfars tid? :-D

    SvaraRadera