söndag 1 mars 2009

Resan började 1 november 2008

Det var då jag kände att jag ville förändra mitt liv. Mitt liv var stressigt, jag drack massor av läsk varje dag och åt snabbmat flera gånger i veckan. Vågen stannade på 112 kg och midjemåttet var 108 cm. Det var en nedåtgående spiral som gjorde att jag bara mådde sämre och sämre. Något måste göras.

Första stora beslutet jag tog var att sluta med läsk. Jag drack säkert 3 burkar coca-cola om dagen. Minst. Jag slutade tvärt och har inte druckit en droppe läsk sen den första november 2008. Det var väldigt jobbigt i början. Jag var helt sockerberoende men efter någon vecka så försvann begäret. Jag slutade i samma veva med godis.

På mindre än 3 månader gick jag ner 15 kg. Just nu väger jag mellan 96-98 kg. Det känns mer lagom till mina 194 cm. Midjemåttet är just nu på 97 cm.

Jag har under dessa 4 månader som gått även börjat träna mer regelbundet och äter nyttigare och bättre. Framförallt så mår jag mycket bättre och bättre ska jag må.

I början på juni ska jag genomföra min första triathlon. Efter en vadslagning i höstas så ska jag och två vänner köra ett triathlon i Göteborg. Jag har inte sprungit sen min militärtjänst för 15 år sedan så för mig är detta en rejäl utmaning. Men jag är på god väg och det sporrar min träning och kosthållning att ha ett sådant mål att sträva mot.

Så den här bloggen kommer handla om kost, motion och hälsa och ni kommer att få följa min väg mot en toppform jag aldrig varit i närheten av tidigare. Jag kommer ge min syn på träning, ge träningstips och recept på god och nyttig mat. Ni kommer även att kunna följa med på min resa mot ett sundare och ett mer hälsosamt liv.

Välkomna till min blogg.
//Magnus

2 kommentarer: