måndag 23 mars 2009

Veckans viktkoll

Då var det dags igen för att se vad våg och måttband säger om min form. Vikten ligger stabilt på samma nivå. Idag var den 98,6 kg. Förra måndagen var den 98,4 kg. Midjemåttet har minskat igen. 1 cm från förra veckan. 95,5 cm idag. Vikten har legat still på ungefär samma ett par veckor nu. Tror det beror på att kroppen nu vant sig vid den träning som jag kör nu. För att det ska hända saker igen så måste jag hitta nya träningsformer eller träna tyngre och hårdare. Allt för att chocka kroppen. Löpningsdosen kommer att successivt öka och jag kommer att lägga in simpass under veckan. Ska försöka få in rena styrketräningspass under veckan.

Jag vet dock att jag slarvar med maten. Framför allt med frukosten och att jag inte får i mig tillräckligt med protein varje dag vilket retar mig. Får se till att lösa det snarast. Däremot så har jag blivit alltmer medveten om att få i mig tillräckligt med antioxidanter varje dag från olika källor. Alltid något. Idag har det blivit en handfull gojibär. Hittade på nätet att gojibär ska ha ett ORAC-värde på över 25000 per 100 gram. Har även ätit 2 apelsiner, 1 äpple, 1 päron och 30 gram mörk choklad. Så dagsdosen på 5000 ORAC har jag i alla fall nått upp till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar