måndag 9 mars 2009

Veckans viktkoll

När man nu gått ner i vikt så vill man ju ha koll på vad som händer med vikten. Så nu väger jag mig varje måndag för att se vad som hänt sen sist. Jag började som sagt på 112 kg. Nu pendlar vikten mellan 97-99 kg. Idag stannade vågen på 99,3 kg. Jag kollar även midjemåttet för att se så man inte lägger på sig en massa centimeter runt midjan igen. I november var mitt midjemått 108 cm. Nu ligger det på ca 97 cm och målet är att komma ner under 94 cm. Nu när jag ökat träningsdosen rejält och kroppen kräver mycket energi så märker jag att det är svårare att minska midjemåttet. I tabellerna nedan så ser du var man bör ligga för att inte vara i riskzonen för hjärt-kärlsjukdomar och diabetes.


Kvinnor:
Under 80 centimeter = Bra
Mellan 80-88 centimeter = Se upp
Över 88 centimeter = Hälsorisk

Män:
Under 94 centimeter = Bra
Mellan 94-102 centimeter = Se upp
Över 102 centimeter = Hälsorisk

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas före-och-efter-bilder kommer!

    SvaraRadera
  2. Det kommer jag nog lägga upp men inte riktigt än. :)

    SvaraRadera