söndag 8 mars 2009

Summering av träningsveckan

Jag känner mig helt nöjd med min insats denna veckan. Det blev fyra träningspass totalt. Det korta löppasset var en bra väckarklocka för mig. Ett par nya löparskor måste inhandlas omgående. Jag klarade de två km jag sprang bättre än jag hade förväntat mig men jag måste verkligen komma igång med löpträningen. Det blev ytterligare ett konditionspass under veckan på spinningen i torsdags. Ett gympass och body pump blev det också.

Jag hoppas jag hinner med att köpa nya joggingskor inom kort. Det blir antingen Runners Store på Vasagatan eller Löplabbet på S:t Eriksgatan. Båda butikerna har löpband och annan utrustning som kan hjälpa mig att ta fram en sko som är helt rätt för mig. Rätt sko är avgörande för mig då jag har haft problem med fötter och knän sen tidigare.

För att öka på konditionsbiten så är målet två spinningpass under nästa vecka. Måste även komma igång med simningen så jag siktar på att ta mig till Kronobergsbadet under nästa helg för ett simpass. Ett eller två styrketräningspass ska också klämmas in.

Vill slutligen passa på att tipsa om en riktigt bra träningssajt. http://www.funbeat.se/ Där kan du läsa massor av träningstips och se hur andra medlemmar tränar samtidigt som du kan föra egen träningsdagbok på sidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar