måndag 16 mars 2009

Veckans viktkoll

Måndag betyder även viktkoll. Hur mycket väger jag och vad är mitt midjemått? Trodde att vikten gått upp från förra måndagens 99,3 kg men vågen visade 98,4 kg. Midjemåttet är idag 96,5 cm vilket är 0,5 cm mindre än förra veckan. Detta är en bra måttstock på att jag tränar ok och äter hyfsat bra. Jag måste dock bli mycket bättre på att äta frukost. 30% av hela dagens energiintag bör komma från frukosten. Jag är inte i närheten av det. Men vi köpte ny yoghurt och ny müsli idag så orkar jag bara gå upp i tid så ska jag nog få i mig en rejäl frukost. Men det är så svårt att gå upp på morgonen. Har ni några bra tips på hur man tar sig upp på morgonen så berätta gärna.

4 kommentarer:

  1. Hej Magnus!
    Kul att du gillade mitt recept med rödbetor :-) Vilken resa du gör, lycka till, jag håller tummarna!
    /Linda

    SvaraRadera
  2. Maggan, mitt allra bästa trick för att komma upp på morgonen är följande:
    - låt din underbara sambo dra av dig täcket
    - stå med din underbara sambo i duschen en kvart och snacka strunt om dagen
    - låt din underbara sambo duka fram frukost medan du sminkar dig - eller vänta, det kanske blir tricky, vänd på steken!
    - läääääääs tidningen och lyssna på morgonnyheterna på TV. Alltid blir man upprörd och över något! ;D

    kram
    Annika
    som f ö börjat promenera på morgonen, men det är nog överkurs tror jag. Men vad gör man inte för att undvika det förhatliga löpbandet...

    SvaraRadera
  3. Jag har inga bra tips om hur man kommer upp på morgonen över huvudtaget. Har testat det mesta. Tror inte det går helt enkelt.

    SvaraRadera
  4. Min pojkvän använder sig av tvn som väckarklocka ibland. Då kan han inte somna om men för mig kvittar det, jag kanske inte somnar om men jag går fan inte upp heller! :P Ibland ringer han och väcker mig också ... bara för att han _måste_ upp. Ingenting jag rekommenderar! :P

    SvaraRadera