torsdag 5 mars 2009

Löpträningen inför triathlon har börjat

Med ett par slitna träningsskor steg jag upp på löpbandet. Nu skulle det ske. Jag har inte sprungit på riktigt sen början på 90-talet. Anledningen till det är att jag inte tycker det är så kul. Men ska jag klara mig igenom ett triathlon så måste jag komma igång även med detta. Vem vet vad jag kommer tycka om ett par veckor. Jag kanske älskar att springa men i dagsläget är jag skeptisk. Då jag vet att man ska ta det lugnt i början och jag borde köpt nya löparskor innan så tänkte jag se om jag orkade 2 kilometer utan vila.
Det gick bättre än jag hade förväntat mig. Det gjorde visserligen ont i hela kroppen och pulsen var uppe på 170 men jag klarade det. Första kilometern tog 6.30 och den andra 5.34.
Ett par riktiga löparskor måste inhandlas innan nästa löpträning men nu är jag igång. Tips om bra skor eller var man kan köpa bra skor billigt tas tacksamt emot. När de är inköpta ska jag se hur långt jag orkar innan jag stupar. Jag lovar att meddela hur det gick.

2 kommentarer:

  1. Halloj Magnus!

    Jag tycker att runners store på vasavägen är den bästa affären, bättre än löplabbet och bättre än stadium och liknande. Lycka till på skojakten!

    SvaraRadera
  2. Ska till Runners Store till helgen. En kompis var där förra veckan och är väldigt nöjd med de skor han köpte där. Tack för tipset.
    //Magnus

    SvaraRadera